Garancijski pogoji
Garancija - 1. aprila 2004 je začela veljati novela civilnega zakonika, ki podaljšuje garancijski rok za blago široke potrošnje s šestih mesecev na dve leti, lahko pa je v garancijskem listu navedeno, da je daljši. Garancijska doba za vse osebe, ki izdelek uporabljajo za namene poslovanja s tem izdelkom, ni določena s civilnim zakonikom in jo določi posamezni proizvajalec.
Kot dokazilo o garanciji prodajalec za vsak kupljen izdelek izda kupnino (račun) z vsemi potrebnimi podatki za uveljavljanje garancije (predvsem naziv izdelka, trajanje garancije, cena, količina).
Garancijska doba načeloma začne teči z dnem, ko kupec prevzame blago.
Garancijska doba je:
- za novo blago 24 mesecev, če poseben zakonski predpis ne določa daljšega roka;
- 21 mesecev za prenovljeno blago (prenovljeno blago je rabljeno blago, ki je bilo naknadno pregledano s strani naših strokovnjakov in je kot tako označeno);
- za blago rabljeno 12 mesecev (rabljeno blago je označeno blago, ki je rabljeno ali popravljeno brez napak).
Garancijska doba se dodatno podaljšuje za čas, v katerem je bilo blago reklamirano. Pravice iz naslova odgovornosti za napake na izdelku, za katere velja garancijski rok, prenehajo, če niso bile uveljavljene v garancijskem roku. Kadar je kupec potrošnik, v zakonsko določenem garancijskem roku zahtevke ureja zakon št. 40/1964 Coll., Civilni zakonik in zakon št. 250/2007 Zb., o varstvu potrošnikov, oba zakona v veljavnem in učinkovitem besedilu, ob upoštevanju pojasnil v tem pritožbenem postopku.
Garancija v primeru kupca - podjetnika (pravne osebe):
Dolžina garancije za PO je določena s pogoji iz okvirne pogodbe med distributerjem in prodajalcem. V skladu z gospodarskim zakonikom velja garancija najmanj 12 mesecev.
Dolžina garancije za PO je določena s pogoji iz okvirne pogodbe med distributerjem in prodajalcem. V skladu z gospodarskim zakonikom velja garancija najmanj 12 mesecev.
5.2.1 Izjeme garancije
- mehanske poškodbe blaga,
- zaradi električne prenapetosti (vidni ožgani deli ali vezja) z izjemo normalnih odstopanj,
- uporabe blaga v pogojih, ki ne ustrezajo temperaturi, prašnosti, vlažnosti, kemičnim in mehanskim vplivom okolja,
- nestrokovne montaže, rokovanja, servisa ali zanemarjanja skrbi za blago,
- da je blago poškodovano zaradi čezmernega nakladanja ali uporabe v nasprotju s pogoji, navedenimi v navodilih za uporabo ali splošnih načelih,
- z nekvalificiranim posegom ali spreminjanjem parametrov,
- da je kupec na kakršen koli način blago predeloval (barvanje, krivljenje ipd.), in s tem povzročil napako,
- - da je blago poškodoval naravni element ali višja sila,
- uporabe neustreznega ali neoriginalnega potrošnega materiala, za morebitne zaradi tega nastale poškodbe, razen če taka uporaba ni običajna in ni izključena v priloženih navodilih za uporabo.
Prodajalec ima pravico zavrniti prevzem reklamacijskega blaga v primeru, da je reklamirano blago in/ali njegovi deli umazano ali ne izpolnjuje osnovnih pogojev za higiensko varno dostavo blaga v reklamacijski postopek. V primeru reklamacije blaga z rezervoarjem za gorivo mora biti rezervoar ob prevzemu reklamacije prazen. Pri blagu, ki ima vgrajeno baterijo, mora biti baterija za reklamacijo popolnoma napolnjena ob prevzemu blaga (razen reklamacije baterije). V primeru neupoštevanja tega določila lahko prodajalec od kupca zahteva plačilo stroškov, ki nastanejo z iztokom in skladiščenjem goriva oz. s polnjenjem baterij blaga.